Bieganie w upalne dni

W upalne dni sprawę treningu biegowego warto przemyśleć dwa razy.

Na pewno nie zaleca się trenowania w samo południe kiedy temperatury są największe. Najlepszą porą do treningu w upalne dni jest wczesny ranek.

Wielu amatorów biegów nie wyobraża sobie porannego treningu ale czasami to jedyna komfortowa opcja. Rankiem powietrze jest jeszcze schłodzone po całej zimniejszej nocy i trening staje się przyjemniejszy. Wieczór jest zazwyczaj gorszą opcją ponieważ powietrze nie zdąży się jeszcze dostatecznie schłodzić.

Trening rano jeszcze ma tą zaletę, że jest pierwszą czynnością wykonaną danego dnia i dzięki temu potem nie trzeba się martwić, że nie starczy czasu na ćwiczenia.

Co wziąć ze sobą na bieganie?

W upalne dni należy także zaopatrzyć się w butelkę wody lub napoju izotonicznego. Dzięki temu podczas samego biegu możemy na bieżąco uzupełniać płyny, które tracimy wraz z potem.

Warto pamiętać także aby biegać w terenie osłoniętym od słońca, w cieniu. Idealnie nadaje się do tego las, w którym nie tylko jest świeże powietrze ale także temperatura o dobre kilka stopni niższa niż w innych częściach terenu. Po za tym zieleń uspokaja i pozwala oczyścić umysł z negatywnych emocji.

Należy pamiętać aby na bieg zabrać ze sobą czapkę, która nie tylko osłoni naszą głowę od promieni słonecznych ale także zabezpieczy nasze oczy. Warto wziąć ze sobą także okulary przeciwsłoneczne. Bieg pod słońce nie stanie się dla nas przeszkodą i łatwiej będzie uniknąć potencjalnego niebezpieczeństwa.

W upalne dni warto uważać na swoje zdrowie ponieważ to jedyna rzecz, która naprawdę w życiu się liczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *