Blog

17. PKO Poznań Maraton - turysta na maratonie [2016-10-11]

Tytuł jasno określa moją rolę, podejście oraz sens udziału w tym maratonie. Tak jak wspomniałem na stronie głównej - łączę czasami bieganie ze zwiedzaniem. Ten weekend jest najlepszym tego przykładem! Było świetnie i bardzo aktywnie. Czytaj dalej...

5. Memoriał Wojtka Kozuba - bieg na Babią Górę! [2016-10-01]

Ten start nie był planowany, nudząc się przeglądałem kalendarz biegów górskich w poszukiwaniu nowego wyzwania lub czegoś dodatkowego. Nagle znalazłem bardzo ciekawy bieg, w dodatku na Babią Górę. Długo nie musiałem się zastanawiać. Okazało się to strzałem w 10! Czytaj dalej...

#relacja #babia góra

Perłowe Kościelisko - błoto, mgła, bomba! [2016-09-18]

Otwierając broszurkę opisującą kolejne biegi w ramach Pereł Małopolski 2016, na stronie dotyczącej biegu w Tatarzańskim Parku Narodowym, możemy przeczytać: "Wrześniowa część Pereł Małopolski to zawody z 'widokiem na Giewont'"... taa :D . Giewont tam był, widziałem wczoraj. Dziś skutecznie się ukrył, były za to inne atrakcje, jeżeli chodzi o sam bieg - to nawet lepsze! Czytaj dalej...

#relacja #perły małopolski

[Tatry] Burżuje pod Wielkim Kopieńcem [2016-09-17]

Już jutro startujemy w kolejnych Perłach Małopolski, tym razem w Kościelisku. Korzystając z tej okazji postanowiliśmy spróbować dziś swojego szczęścia w Tatrach. Prognozy pogody od początku tygodnia nie były optymistyczne, miał padać mocno deszcz i... padał! Czytaj dalej...

#góry #tatry

Festiwal Biegowy - debiut w Ultramaratonie [2016-09-11]

"Szczęśliwi biegają Ultra" oraz "każde Ultra trochę boli". Tak, dowiedziałem się na właśnej skórze, co dokładnie oznaczają te hasła. Czekałem na ten dzień prawie rok, walczyłem do końca żeby wystartować. Ukonczenie tego biegu, to jak spełnienie moich biegowych marzeń, ale także początek nowej drogi. Drogi, do której biegłem od 2.5 roku. Czytaj dalej...

#relacja #ultramaraton

Szybka analiza przedbiegowa #2 - debiut w Ultra nadchodzi! [2016-09-08]

Rok czekania na debiut w Ultra. Solidnie przepracowany rok, przynajmniej tak mi się wydaje. Już w sobotę (10.09) okaże się czy wytrzymam, czy moja pięta da radę, czy ja dam radę. Czytaj dalej...

Podsumowanie sierpnia 2016 [2016-09-01]

Decydująca faza odliczania - do pierwszego ultra pozostało już tylko 10 dni. Sierpień przepracowałem bardzo solidnie, przynajmniej tak mi się wydaje. Sporo wybieganych, wychodzonych godzin. Dużo poświęconego na to wszystko czasu. Pora na rachunek sumienia: Czytaj dalej...

Perłowa Zawoja 2016 - Wytrzymałem! [2016-08-28]

Dziś będzie krótko, szybko i na temat. Najcięższy weekend w moim biegowym życiu pod względem obciążenia treningowo - startowego. Po wczorajszej masakrze, dziś było jeszcze trudniej. Zaczynamy! Czytaj dalej...

#relacja #perły małopolski

BiegajZwiedzajZapier... #1 - Zamek w Chudowie [2016-08-27]

Za dwa tygodnie o tej porze będę na trasie w Krynicy, najbardziej wyczekiwanego startu w tym roku. Już niebawem trzeba będzie się skupić na odpoczynku, przygotowaniu ostatnich rzeczy i dotarciu na miejsce. Ten weekend to ostatni sprawdzian przed pierwszym Ultra. Czytaj dalej...

Jak zacząć swoją przygodę w Tatrach? [2016-08-24]

Kilka osób pytało mnie już o nasze wyjazdy w Tatry. Ekspert ze mnie żaden, ale jakieś małe doświadczenie już udało mi się zebrać. Postaram się opisać jak się ubrać, co najlepiej zabrać ze sobą i spróbuję podać koszty, z jakimi mniej więcej trzeba się liczyć. Wszystkie informacje będą dotyczyły wycieczek na jeden dzień w porze letniej. Czytaj dalej...

#tatry

Marszobiegiem na Baranią Górę [2016-08-20]

Weekend, fajna pogoda, wolne popołudnie. Rano musiałem załatwić jedną sprawę, później nie usiedziałem długo w domu. Szybkie pakowanie plecaka, kilku ubrań do siatki. Następnie lecę do samochodu, zbieram Sonię, zakupy i jedziemy! Czytaj dalej...

#beskid śląski #barania góra

[Tatry] 4 dni oblężenia [2016-08-14]

Aktywny urlop - taki po prostu uwielbiam. Moje ulubione miejsce na świecie? Oczywiście Tatry. Ostatnie 4dni dały mi znowu tyle radości, że mógłbym się dzielić nią na prawo i lewo. Działo się bardzo dużo, zmęczeni jesteśmy mocno, ale było warto. Skład ekipy: Sonia, Olga, Szymon i ja. Zaczynamy! Czytaj dalej...

#góry #tatry #kasprowy wierch #granaty #świnica #orla perć

Silesian Highland Marathon [2016-07-30]

Lipiec dobiega końca, coraz mniej czasu do startu w Krynicy. Z tego powodu nie ma miejsca już na obijanie. Dziś był przedostatni sprawdzian, ale bardzo konkretny. Brałem udział w organizowanym w Nowej Wsi maratonie po Wyżynie Śląskiej - Silesian Highland Marathon. Czytaj dalej...

Szybka analiza przedbiegowa #1 [2016-07-23]

Zaczęło się wielkie odliczanie do najważniejszego biegu tego roku. Zostało już tylko 49 dni. Czas na pierwszy rachunek sumienia. Decyzja o wzięciu udziału w tym biegu zapadła dawno, dawno temu. W przygotowaniach miałem ujęte kilka pozycji. Pora na pierwsze rozliczenie: Czytaj dalej...

[Tatry] Od Giewontu po Kasprowy Wierch [2016-07-21]

Kolejny dzień w Tatrach - to się nigdy nie znudzi! Ten był wyjątkowy, bo w środku tygodnia. Początkowe plany były związane z poprzednią sobotą. Na przeszkodzie wówczas stanęła pogoda. To nas jednak nie zniechęciło, odpracowaliśmy co trzeba w weekend i ruszyliśmy w Tatry. Wszystko według sprawdzonego schematu. O 23:00 wyjazd, na miejscu byliśmy, jak zawsze, około 3:00. Z parkingu nieopodal Kuźnic wyruszyliśmy dokładnie o 3:09. Czytaj dalej...

#góry #tatry #giewont #kasprowy wierch

[Tatry] Na Starorobociański Wierch przez Ornak [2016-07-09]

Długo wyczekiwany dzień, kolejna piękna górska przygoda za nami. Dziś pierwszy raz w większym składzie. Forma wyjazdu dość klasyczna, jak na nasze zwyczaje. Wyjazd w piątek o 23:00, w środku nocy meldujemy się na miejscu i ruszamy. Trasa wcześniej ustalona, wszystko wydaje się byc proste. Nie tym razem... Czytaj dalej...

#góry #tatry #hala ornak

Paintball, deszcz w drodze do Podzamcza [2016-07-03]

Piątek, godzina 20:00 - koniec pracy. 30minut później wyjazd do Rodziców. Szybko dojechałem i czas na kolejny aktywny weekend. Ostatnio nie ma czasu na nudę. Czytaj dalej...

#rower

Upalny koniec czerwca, 2 biegi, mecz, rowerek [2016-06-27]

Kolejny ciekawy, upalny, aktywny weekend. Poza bieganiem, były ogromne emocje związane z meczem naszej Reprezentacji na Euro 2016. Ale od początku ... Czytaj dalej...

#bieganie #relacja #rower

4. PKO Nocny Wrocław Półmaraton - poszerzamy horyzonty [2016-06-19]

Tytuł nie jest przypadkowy. W ten weekend pierwszy raz biegłem w Województwie Dolnośląskim. Pierwsza biegowa wizyta w tamtych rejonach i od razu bardzo udana. Był to największy pod względem liczby startujących bieg w jakim brałem udział. Czytaj dalej...

#relacja #półmaraton

VII Gliwicki Bieg Uliczny - kolejny asfaltowy upał [2016-06-05]

Bardzo ciekawy dzień w moim bieganiu. Czas chyba rozstać się na jakiś czas z ulicą, bo mam powoli dość biegania w takich warunkach. Przez długi czas planem na dziś było łamanie 40minut. Plany jednak szybko zostały zmienione... Czytaj dalej...

#relacja

Rowerowy powrót do korzeni [2016-06-04]

Kolejny weekend, pierwszy czerwcowy. W tym tygodniu startuję w Gliwicach, miałem do załatwienia kilka spraw w rodzinnych stronach, postanowiłem wykorzystać sytuację i pierwszy raz od około roku wsiadłem na rower... stary rower mojej Mamy! Czytaj dalej...

#rower

Majowa dobitka [2016-05-29]

Miesiąc maj dobiega końca, a ja strasznie się z tego powodu cieszę. Był to cholernie trudny i intensywny okres - teraz zdecydowanie czas zwolnić trochę tempo. 5 startów w ostatnie 4 weekendy, to nie mogło się dobrze skonczyć, ale wyszło nadzwyczaj dobrze. Dziś jednak organizm powiedział stanowczo 'DOŚĆ!'. Bardzo chętnie go wysłucham... Czytaj dalej...

#relacja #półmaraton

Perłowy weekend w Szczawnicy [2016-05-22]

Kolejny BARDZO aktywny weekend! Nie ma czasu na odpoczynek, wiosna to piękny moment na trening. Tym razem udaliśmy się do Szczawnicy na drugie, w tym roku, Perły Małopolski. To była moja pierwsza wizyta w tym malowniczym miejscu. Po dwóch dniach tam spędzonych, musze przyznać, że zachwyciłem się tym miejscem. Wiele osób wspominało mi, że Pieniny są niesamowite... tak są! Czytaj dalej...

#góry #relacja #perły małopolski #pieniny

Cracovia Maraton - 3:15 złamane! [2016-05-16]

Mój piąty Maraton zaliczony! Mniej więcej 2 miesiące temu okazało się, że mogę spróbować powalczyć o nową życiówkę na maratonie w Krakowie. Początkowo miałem pobiec spokojnie na czas w okolicy 4 godzin. Gdy plany 'delikatnie' się zmieniły zacząłem przygotowania. Pojawiło się trochę więcej treningów na dystansie 15km. Były one dużo mocniejsze niż wcześniej. Nie byłem zdecydowany w co chcę celować. Początkowo zakładałem 3godziny 30minut, później widziałem, że wszystko idzie świetnie i pojawiły się pierwsze myśli o próbie złamania 3:15. Czytaj dalej...

[Babia][Tatry] Górska przygoda na Majówce! 4 szczyty Nasze! [2016-04-30]

Od pewnego czasu planowaliśmy z Sonią zdobycie Babiej Góry w długi weekend majowy. W ostatnich dniach, ze względu na pogodę, plany 'lekko' się zmieniły i postanowiliśmy iśc na całość. Ostatnią niewiadomą naszego planu był konkretny termin ... Czytaj dalej...