Plany na przyszłość 21 Historia zawodów 82 Blog 103 Tatry 40 / 110 Góry w Polsce 1 Góry na Świecie Projekty 2 Sprzęt Statystyki

Blog

BiegajZwiedzajZapier... #1 - Zamek w Chudowie [2016-08-27]

Za dwa tygodnie o tej porze będę na trasie w Krynicy, najbardziej wyczekiwanego startu w tym roku. Już niebawem trzeba będzie się skupić na odpoczynku, przygotowaniu ostatnich rzeczy i dotarciu na miejsce. Ten weekend to ostatni sprawdzian przed pierwszym Ultra. Czytaj dalej...

#bieganie

Jak zacząć swoją przygodę w Tatrach? [2016-08-24]

Kilka osób pytało mnie już o nasze wyjazdy w Tatry. Ekspert ze mnie żaden, ale jakieś małe doświadczenie już udało mi się zebrać. Postaram się opisać jak się ubrać, co najlepiej zabrać ze sobą i spróbuję podać koszty, z jakimi mniej więcej trzeba się liczyć. Wszystkie informacje będą dotyczyły wycieczek na jeden dzień w porze letniej. Czytaj dalej...

#tatry

Marszobiegiem na Baranią Górę [2016-08-20]

Weekend, fajna pogoda, wolne popołudnie. Rano musiałem załatwić jedną sprawę, później nie usiedziałem długo w domu. Szybkie pakowanie plecaka, kilku ubrań do siatki. Następnie lecę do samochodu, zbieram Sonię, zakupy i jedziemy! Czytaj dalej...

#beskid śląski #barania góra

[Tatry] 4 dni oblężenia [2016-08-14]

Aktywny urlop - taki po prostu uwielbiam. Moje ulubione miejsce na świecie? Oczywiście Tatry. Ostatnie 4dni dały mi znowu tyle radości, że mógłbym się dzielić nią na prawo i lewo. Działo się bardzo dużo, zmęczeni jesteśmy mocno, ale było warto. Skład ekipy: Sonia, Olga, Szymon i ja. Zaczynamy! Czytaj dalej...

#tatry #góry #kasprowy wierch #granaty #świnica #orla perć

Silesian Highland Marathon [2016-07-30]

Lipiec dobiega końca, coraz mniej czasu do startu w Krynicy. Z tego powodu nie ma miejsca już na obijanie. Dziś był przedostatni sprawdzian, ale bardzo konkretny. Brałem udział w organizowanym w Nowej Wsi maratonie po Wyżynie Śląskiej - Silesian Highland Marathon. Czytaj dalej...

#relacja #maraton

Szybka analiza przedbiegowa #1 [2016-07-23]

Zaczęło się wielkie odliczanie do najważniejszego biegu tego roku. Zostało już tylko 49 dni. Czas na pierwszy rachunek sumienia. Decyzja o wzięciu udziału w tym biegu zapadła dawno, dawno temu. W przygotowaniach miałem ujęte kilka pozycji. Pora na pierwsze rozliczenie: Czytaj dalej...

#bieganie

[Tatry] Od Giewontu po Kasprowy Wierch [2016-07-21]

Kolejny dzień w Tatrach - to się nigdy nie znudzi! Ten był wyjątkowy, bo w środku tygodnia. Początkowe plany były związane z poprzednią sobotą. Na przeszkodzie wówczas stanęła pogoda. To nas jednak nie zniechęciło, odpracowaliśmy co trzeba w weekend i ruszyliśmy w Tatry. Wszystko według sprawdzonego schematu. O 23:00 wyjazd, na miejscu byliśmy, jak zawsze, około 3:00. Z parkingu nieopodal Kuźnic wyruszyliśmy dokładnie o 3:09. Czytaj dalej...

#tatry #góry #giewont #kasprowy wierch

[Tatry] Na Starorobociański Wierch przez Ornak [2016-07-09]

Długo wyczekiwany dzień, kolejna piękna górska przygoda za nami. Dziś pierwszy raz w większym składzie. Forma wyjazdu dość klasyczna, jak na nasze zwyczaje. Wyjazd w piątek o 23:00, w środku nocy meldujemy się na miejscu i ruszamy. Trasa wcześniej ustalona, wszystko wydaje się byc proste. Nie tym razem... Czytaj dalej...

#tatry #hala ornak #góry

Paintball, deszcz w drodze do Podzamcza [2016-07-03]

Piątek, godzina 20:00 - koniec pracy. 30minut później wyjazd do Rodziców. Szybko dojechałem i czas na kolejny aktywny weekend. Ostatnio nie ma czasu na nudę. Czytaj dalej...

#rower

Upalny koniec czerwca, 2 biegi, mecz, rowerek [2016-06-27]

Kolejny ciekawy, upalny, aktywny weekend. Poza bieganiem, były ogromne emocje związane z meczem naszej Reprezentacji na Euro 2016. Ale od początku ... Czytaj dalej...

#bieganie #relacja #rower

4. PKO Nocny Wrocław Półmaraton - poszerzamy horyzonty [2016-06-19]

Tytuł nie jest przypadkowy. W ten weekend pierwszy raz biegłem w Województwie Dolnośląskim. Pierwsza biegowa wizyta w tamtych rejonach i od razu bardzo udana. Był to największy pod względem liczby startujących bieg w jakim brałem udział. Czytaj dalej...

VII Gliwicki Bieg Uliczny - kolejny asfaltowy upał [2016-06-05]

Bardzo ciekawy dzień w moim bieganiu. Czas chyba rozstać się na jakiś czas z ulicą, bo mam powoli dość biegania w takich warunkach. Przez długi czas planem na dziś było łamanie 40minut. Plany jednak szybko zostały zmienione... Czytaj dalej...

#relacja

Rowerowy powrót do korzeni [2016-06-04]

Kolejny weekend, pierwszy czerwcowy. W tym tygodniu startuję w Gliwicach, miałem do załatwienia kilka spraw w rodzinnych stronach, postanowiłem wykorzystać sytuację i pierwszy raz od około roku wsiadłem na rower... stary rower mojej Mamy! Czytaj dalej...

#rower

Majowa dobitka [2016-05-29]

Miesiąc maj dobiega końca, a ja strasznie się z tego powodu cieszę. Był to cholernie trudny i intensywny okres - teraz zdecydowanie czas zwolnić trochę tempo. 5 startów w ostatnie 4 weekendy, to nie mogło się dobrze skonczyć, ale wyszło nadzwyczaj dobrze. Dziś jednak organizm powiedział stanowczo 'DOŚĆ!'. Bardzo chętnie go wysłucham... Czytaj dalej...

Perłowy weekend w Szczawnicy [2016-05-22]

Kolejny BARDZO aktywny weekend! Nie ma czasu na odpoczynek, wiosna to piękny moment na trening. Tym razem udaliśmy się do Szczawnicy na drugie, w tym roku, Perły Małopolski. To była moja pierwsza wizyta w tym malowniczym miejscu. Po dwóch dniach tam spędzonych, musze przyznać, że zachwyciłem się tym miejscem. Wiele osób wspominało mi, że Pieniny są niesamowite... tak są! Czytaj dalej...

#relacja #perły małopolski #pieniny #góry

Cracovia Maraton - 3:15 złamane! [2016-05-16]

Mój piąty Maraton zaliczony! Mniej więcej 2 miesiące temu okazało się, że mogę spróbować powalczyć o nową życiówkę na maratonie w Krakowie. Początkowo miałem pobiec spokojnie na czas w okolicy 4 godzin. Gdy plany 'delikatnie' się zmieniły zacząłem przygotowania. Pojawiło się trochę więcej treningów na dystansie 15km. Były one dużo mocniejsze niż wcześniej. Nie byłem zdecydowany w co chcę celować. Początkowo zakładałem 3godziny 30minut, później widziałem, że wszystko idzie świetnie i pojawiły się pierwsze myśli o próbie złamania 3:15. Czytaj dalej...

#relacja #maraton

[Babia][Tatry] Górska przygoda na Majówce! 4 szczyty Nasze! [2016-04-30]

Od pewnego czasu planowaliśmy z Sonią zdobycie Babiej Góry w długi weekend majowy. W ostatnich dniach, ze względu na pogodę, plany 'lekko' się zmieniły i postanowiliśmy iśc na całość. Ostatnią niewiadomą naszego planu był konkretny termin ... Czytaj dalej...

#góry #babia góra #tatry #beskid żywiecki

Ugotowani w Skale [2016-04-17]

Moje pierwsze Perły Małopolski w Skale zaliczone! Podobno to najłatwiejsza część całego cyklu, więc juz nie mogę się doczekać następnych startów - będzie się działo. Kolejna biegowa niedziela za nami, kolejne nowe miejsce odwiedzone. Czytaj dalej...

#relacja #perły małopolski

Beskidzka 160 na Raty - Wiosna? w Goleszowie i 24 fajne kilometry [2016-04-10]

Drugie starcie z Beskidzką 160 na Raty za mną. Kolejny startowy weekend. Wiosna jest bardzo intensywna i nie ma czasu na sen. Dziś wybrałem najkrótszy wariant, bo najpierw trzeba nauczyć się biegać po górach, dopiero później walczyć na poważnie. Czytaj dalej...

#relacja #beskidzka 160 #beskid śląski #góry

Leśne Run - Wiosna, trening działa! [2016-04-02]

Dzisiejszy dzień zapadnie w mojej pamięci na długo! Trzeci raz miałem przyjemność wystartować w imprezie Leśne Run w Zabrzu. Dziś były do wyboru 2 dystanse - 5 oraz 10km. Z uwagi na to, że rok temu biegłem tam 10km i nie uzyskałem wyniku, który by mnie wtedy zadowolił, dziś zdecydowałem się pościgać na krótszym odcinku. Czytaj dalej...

#relacja #leśne run

XVII Półmaraton dookoła Jeziora Żywieckiego [2016-03-21]

XVII Półmaraton dookoła Jeziora Żywieckiego przeszedł do historii. Był to mój drugi start na tej imprezie. Rok temu była świetna pogoda i udało się przebiec w 1godz 41min 02sek. Plan na ten rok był prosty - złamać 1:40. Trasa w Żywcu do najłatwiejszych nie należy, także jest to doskonałe miejsce do sprawdzenia formy. Czytaj dalej...

[Tatry] Walka na Grzesiu i Nosal na sportowo [2016-03-06]

Kolejny wypad w Tatry zaliczony! Tym razem jechaliśmy 4-osobową ekipą. Plan był prosty - wyjeżdżamy w nocy, z piątku na sobotę, o 1:00 i lecimy na Dolinę Chochołowską ... Czytaj dalej...

#tatry #góry

Tropem Wilczym - bieg pamięci [2016-02-28]

Czyli o moim treningu słów kilka... Bieg Tropem Wilczym jest dla mnie ważny z kilku powodów. Po pierwsze to świetna okazja na uczczenie pamięci Żołnierzy Wyklętych, których historia jest dla mnie niesamowita. Po drugie edycja, w której biorę udział w Żorach, odbywa się w lesie na trasie o długości 5km. Czytaj dalej...

#relacja

II Zimowy Maraton Bieszczadzki [2016-02-01]

W piątek, 29go stycznia, około 14:00 wyjechaliśmy z Gliwic w kierunku Cisnej. Celem tego weekendu było zaliczenie II Zimowego Maratonu Bieszczadzkiego. Sezon 2016 czas start !! Czytaj dalej...

#relacja #maraton #bieszczady #góry

[Tatry] Hala Ornak, Smreczyński Staw - styczeń 2016 [2016-01-17]

W piątek, 15go stycznia, wcześnie rano wyjechaliśmy z Sonią do Kościeliska. Podróż minęła dość szybko i około 11:30 byliśmy na miejscu. Po drodze udało się zrobić zakupy i do pokoju wchodziliśmy z pełnym ekwipunkiem. Czytaj dalej...