Plany na przyszłość 21 Historia zawodów 82 Blog 103 Tatry 40 / 110 Góry w Polsce 1 Góry na Świecie Projekty 2 Sprzęt Statystyki

Blog

[Tatry] Zimowy prolog #3 - Hala Gąsienicowa i Wielki Kopieniec [2017-01-15]

Ostatnia odsłona styczniowego wypadu w Tatry. Dzień z wielkimi nadziejami na fajną zabawę, piękne widoki i wyjście na około 2000m npm. Skończyło się niestety tylko na tym pierwszym, no i na chwilę mieliśmy widoki. Najbardziej cieszy to, że wygrał rozsądek, nabraliśmy dużo rozumu i nowego doświadczenia. A jak do tego doszło? Zapraszam. Czytaj dalej...

[Tatry] Zimowy prolog #2 - Upłaziański Wierszyk [2017-01-14]

Druga trasa naszej zimowej wycieczki w Tatry miała być krótka, przyjemna, w jakieś ciekawe, łatwo dostępne miejsce. Padło na mało znany szczyt - Upłaziański Wierszyk. To wyjście nie było wcześniej planowane, jak wspomniałem w pierwszym poście, z pierwotnego planu wygonił nas wiatr. Po krótkim odpoczynku zagospodarowaliśmy sobie czas na nowo. Czytaj dalej...

[Tatry] Zimowy prolog #1 - Nocny koszmar na Nosalowej Przełęczy [2017-01-13]

Od dłuższego czasu planowaliśmy nasz pierwszy zimowy wyjazd w Tatry, podczas którego mieliśmy ochotę 'na coś więcej'. Przygotowaliśmy się na tyle, na ile byliśmy w stanie, a reszta była już po stronie Tatr. Jak wiadomo - najważniejsza jest pogoda. Bez tego ani rusz. Czytaj dalej...

Korona Beskidu Śląskiego #1 - Mroźny Klimczok i Trzy Kopce [2017-01-08]

Szukając sobie wyzwań na 2017 rok natrafiłem w internecie na projekt o nazwie Korona Beskidu Śląskiego. Kilka lat temu, kiedy jeszcze nie biegałem, postanowiłem, że kiedyś przejdę wszystkie szczyty tamtych okolic. Wtedy jakoś brakło motywacji - dziś reaktywacja. Na pierwszy ogień: Klimczok oraz Trzy Kopce. Czytaj dalej...

#beskid śląski #korona beskidu śląskiego #klimczok #trzy kopce #góry

XI Śląski Maraton Noworoczny Cyborg [2017-01-01]

2016 przeszedł do historii. Był to bardzo udany rok i chciałbym aby 2017 też taki był... lub oczywiście lepszy. Z tego powodu postanowiłem pomóc szczęściu i dobrze wskoczyłem w Nowy Rok. Jako, że nie przepadam za Sylwestrem, nie miałem parcia na imprezę. Wieczór spędziłem bardzo miło, a rano pojechałem zostać Cyborgiem. Czytaj dalej...

#relacja #maraton

Pierwsze morsowanie! [2016-12-31]

Ostatni dzień roku, ostatnia szansa na dokręcenie licznika treningowego na maxa. To także ostatnia szansa na spróbowanie czegoś nowego w tym roku. Tak też zrobiłem :) Czytaj dalej...

Biegowe podsumowanie roku 2016! [2016-12-20]

Przyszedł czas na małe podsumowanie mijającego sezonu. Działo się od groma niesamowitych rzeczy, od samego początku, do samego końca tego roku. Był to już mój trzeci sezon biegowy. Nie mam pojęcia kiedy ten czas zleciał, ale to chyba akurat jest znane wszystkim. 2016 kończę szczęśliwy, bo większość postawionych sobie celów udało się zrealizować. Czytaj dalej...

Leśne Run - #zima + zakończenie sezonu [2016-12-17]

Trzeci start w cyklu Leśne Run w 2016 roku, a ogólnie mój piąty start na tej imprezie. Jednocześnie moje zakończenie sezonu - na podsumowanie przyjdzie czas w najbliższych dniach. Na razie skupmy się na biegu, który nie do końca mi wyszedł. Czytaj dalej...

#relacja #leśne run

Zapowiedź 2017 - Wybiegać Grań Tatr [2016-12-15]

Rok 2016 jeszcze się nie skończył, a już trzeba planować kolejny. Nowy sezon powinien być ciekawy, są fajne wyzwania, dużo gór, trochę mniej startów, ale za to konkretnych. Celem głównym na kolejny rok jest wybieganie punktów potrzebnych do wzięcia udziału w losowaniu do Biegu Ultra Granią Tatr w 2019 roku. No to jedziemy! Czytaj dalej...

BiegajZwiedzajZapier... #3 - Z Brudzowic do Łaz [2016-12-03]

Trzecia odsłona mojego zwiedzania okolicy biegając jest pod każdym względem wyjątkowa i znacznie różni się od poprzednich. Tym razem start z rodzinnej wsi, tym razem sam, tym razem bieg do celu i powrót samochodem. Czytaj dalej...

Eliminator - górska masakra na Czantorii [2016-11-27]

Ciężko mi wytłumaczyć moją relację z Czantorią. Niemożliwe jest wyrażenie słowami moich myśli, gdy dziś kolejny raz wstawałem z samego rana - tylko po to, żeby jechać dostać po tyłku na mojej ulubionej górze Beskidu Śląskiego. Tak, dziś był Eliminator. Czy była to 'górska masakra'? Zapraszam na moją relację z tego pięknego wydarzenia. Czytaj dalej...

#relacja #beskid śląski #czantoria

Szybka analiza przedbiegowa #3 - wyeliminowany [2016-11-22]

Listopad, za oknem... wiosna. Prognoz na dalszą część tygodnia nawet nie sprawdzam, nie mam ochoty. Piekło miało być lajtowe, a wyszło inaczej. Trwa już czwarty dzień i skonczyć się nie chce. Nic nie pomaga, a rolka boli... oj boli :D Do diabła! Czytaj dalej...

Beskidzka 160 na Raty - Witaj w Piekle synu, ponownie... [2016-11-19]

Po tym jak pod koniec 2015roku, w ramach Piekła Czantorii, pokonałem swój pierwszy maraton górski w czasie 9godzin i 4minuty, byłem pewny, że ten bieg na stałe wpisze się do mojego kalendarza biegowego. Trasa potrafi upodlić, zabić w Tobie resztki godności i człowieczeństwa. Nie inaczej było w tym roku. Czytaj dalej...

#relacja #beskidzka 160 #beskid śląski #czantoria

BiegajZwiedzajZapier... #2 - Pałac w Sośnicowicach [2016-11-05]

Korzystając z małej przerwy w startach, postanowiłem wrócić do zwiedzania okolicy. Wolny weekend to idealna okazja na dłuższe wybieganie. Dziś padło na Pałac w Sośnicowicach. Czytaj dalej...

#bieganie

II lata Night Runners Gliwice oraz zakończenie sztafety dla Marcina [2016-10-29]

Bardzo aktywny tydzień za nami wszystkimi. Sztafeta dla Marcina zakończona. Rekord Polski, jeszcze nieoficjalnie, pobity. Wczoraj świętowaliśmy także 2 lata naszej wspaniałej ekipy Night Runners Gliwice. Czytaj dalej...

#bieganie #night runners

III Półmaraton Gliwicki - co się stało?! [2016-10-23]

Kolejna edycja Półmaratonu w Gliwicach zaliczona. Na razie posiadam komplet. Każdy kolejny bieg tutaj otwierał nowy rozdział w moim biegowym życiu... Czytaj dalej...

#relacja #półmaraton

Szykuje się aktywna jesień [2016-10-18]

Sezon powoli dobiega końca, u mnie jednak jeszcze będzie się działo. Mam zaplanowanych kilka ciekawych wydarzeń biegowych i dziś będzie o nich bardzo krótko. Okres roztrenowania zafundowała mi lekka kontuzja pięty, zatem mogę jeszcze troszkę powalczyć :) Czytaj dalej...

17. PKO Poznań Maraton - turysta na maratonie [2016-10-11]

Tytuł jasno określa moją rolę, podejście oraz sens udziału w tym maratonie. Tak jak wspomniałem na stronie głównej - łączę czasami bieganie ze zwiedzaniem. Ten weekend jest najlepszym tego przykładem! Było świetnie i bardzo aktywnie. Czytaj dalej...

#relacja #maraton

5. Memoriał Wojtka Kozuba - bieg na Babią Górę! [2016-10-01]

Ten start nie był planowany, nudząc się przeglądałem kalendarz biegów górskich w poszukiwaniu nowego wyzwania lub czegoś dodatkowego. Nagle znalazłem bardzo ciekawy bieg, w dodatku na Babią Górę. Długo nie musiałem się zastanawiać. Okazało się to strzałem w 10! Czytaj dalej...

#relacja #babia góra

Perłowe Kościelisko - błoto, mgła, bomba! [2016-09-18]

Otwierając broszurkę opisującą kolejne biegi w ramach Pereł Małopolski 2016, na stronie dotyczącej biegu w Tatarzańskim Parku Narodowym, możemy przeczytać: "Wrześniowa część Pereł Małopolski to zawody z 'widokiem na Giewont'"... taa :D . Giewont tam był, widziałem wczoraj. Dziś skutecznie się ukrył, były za to inne atrakcje, jeżeli chodzi o sam bieg - to nawet lepsze! Czytaj dalej...

#relacja #perły małopolski

[Tatry] Burżuje pod Wielkim Kopieńcem [2016-09-17]

Już jutro startujemy w kolejnych Perłach Małopolski, tym razem w Kościelisku. Korzystając z tej okazji postanowiliśmy spróbować dziś swojego szczęścia w Tatrach. Prognozy pogody od początku tygodnia nie były optymistyczne, miał padać mocno deszcz i... padał! Czytaj dalej...

Festiwal Biegowy - debiut w Ultramaratonie [2016-09-11]

"Szczęśliwi biegają Ultra" oraz "każde Ultra trochę boli". Tak, dowiedziałem się na właśnej skórze, co dokładnie oznaczają te hasła. Czekałem na ten dzień prawie rok, walczyłem do końca żeby wystartować. Ukonczenie tego biegu, to jak spełnienie moich biegowych marzeń, ale także początek nowej drogi. Drogi, do której biegłem od 2.5 roku. Czytaj dalej...

#relacja #ultramaraton

Szybka analiza przedbiegowa #2 - debiut w Ultra nadchodzi! [2016-09-08]

Rok czekania na debiut w Ultra. Solidnie przepracowany rok, przynajmniej tak mi się wydaje. Już w sobotę (10.09) okaże się czy wytrzymam, czy moja pięta da radę, czy ja dam radę. Czytaj dalej...

Podsumowanie sierpnia 2016 [2016-09-01]

Decydująca faza odliczania - do pierwszego ultra pozostało już tylko 10 dni. Sierpień przepracowałem bardzo solidnie, przynajmniej tak mi się wydaje. Sporo wybieganych, wychodzonych godzin. Dużo poświęconego na to wszystko czasu. Pora na rachunek sumienia: Czytaj dalej...

Perłowa Zawoja 2016 - Wytrzymałem! [2016-08-28]

Dziś będzie krótko, szybko i na temat. Najcięższy weekend w moim biegowym życiu pod względem obciążenia treningowo - startowego. Po wczorajszej masakrze, dziś było jeszcze trudniej. Zaczynamy! Czytaj dalej...