Plany na przyszłość 21 Historia zawodów 82 Blog 103 Tatry 40 / 110 Góry w Polsce 1 Góry na Świecie Projekty 2 Sprzęt Statystyki

Blog

Biegowe podsumowanie roku 2017! [2017-12-06]

Co to był za rok! Rzeczy, które podziały się w ciągu sezonu 2017 kompletnie mnie zaskoczyły. Jestem bardzo zadowolony z ilości oraz jakości zmian, które udało mi się wprowadzić w życie. Druga część roku to było całkowite szaleństwo. Czas na małe podsumowanie :) - zapraszam! Czytaj dalej...

Górska masakra po raz drugi - Eliminator na zakończenie sezonu! [2017-11-26]

Kolejny sezon biegowy za mną. Na jakieś szersze podsumowanie tego roku jeszcze przyjdzie czas, a teraz skupię na moim ostatnim starcie - Eliminatorze. Warto przypomnieć, że jest to dość nietypowy bieg, który polega na wbieganiu do góry stokiem narciarskim na Wielkiej Czantorii, aż do górnej stacji kolejki. W każdej rundzie 25% najwolniejszych zawodników odpada z dalszej rywalizacji. W tym udało mi się dostać do finału. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #czantoria

Pierońska przeprawa przez Piekło Czantorii [2017-11-19]

Trzeci raz wystartowałem w moim ulubionym biegu. Piekło Czantorii kojarzy mi się z tak wielką ilością rzeczy, że długo zajęłoby mi wypisywanie ich wszystkich. W tym roku chciałem się przygotować jak najlepiej i poprawić czas, ktory 2 lata temu osiągnąłem na dystansie maratonu. Tak, wróciłem na maraton i była to bardzo dobra decyzja. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #maraton #beskidzka 160 #czantoria

Drugi wschód słońca na Babiej Górze [2017-11-11]

Po powrocie z treningowej pętli Piekła Czantorii nawet nie przeszło mi przez myśl, że zrobiłem robotę i mogę iść się obijać przez 2dni. Nie umiem usiedzieć na miejscu, zwłaszcza, ze alternatyw i tak nie było. Kilka dni temu padł pomysł wyjazdu na Babią Górę z okazji 11go listopada. Plan doszedł do skutku, a na szczyt pojechał wejść z nami Darek. Czytaj dalej...

#góry #babia góra #beskid żywiecki

Piekielny trening na Czantorii [2017-11-10]

Rzecz dla mnie przedziwna - mam wolne z okazji 11go listopada. Zmiana pracy pozwala mi się cieszyć takimi rarytasami. Za tydzień Piekło Czantorii. To chyba mój ulubiony bieg(?!). Przygotowania do niego idą fajnie, czuję się ostatnio rewelacyjnie. Korzystając z dzisiejszego wolnego wpadłem na jedną pętlę - tak żeby sobie przypomnieć o co tam biega. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #czantoria

Korona Beskidu Śląskiego #6 - Malinów i Malinowska Skała [2017-11-04]

Zauważyłem, że jesienią zawsze jest spory problem z pogodą i wszelka aktywność górska jest strasznie utrudniona. No dobra, da się biegać. Trekking jest jednak dość ciężko zorganizować, zwłaszcza, że od co najmniej 2 lat można zaobserwować całotygodniowe gromadzenie się deszczu, który zaczyna spadać z nieba akurat podczas weekendu. Dziś na szczęście nareszcie mieliśmy małe okienko pogodowe + nie byliśmy zajęci. To może oznaczać tylko jedno. Czytaj dalej...

#góry #korona beskidu śląskiego #beskid śląski

Mistrzostwa Night Runners Gliwice na 800m [2017-10-26]

Można powiedzieć, że bieganie to nie tylko bieganie. Pomimo tego, że moje podejście do tego sportu polega głównie na skupianiu się na osiąganych wynikach, to jednak czasami zdarza mi się o tym zapomnieć i chociaż odrobinę świetnie się pobawić w inny sposób. Przykładem mogą być Mistrzostwa Night Runners Gliwice na 800m. Czytaj dalej...

#bieganie #relacja #night runners

X Alpin Sport Tatrzański Bieg Pod Górę [2017-10-22]

Start w Mistrzostwach Polski Skyrunning Vertical KM marzył mi się już w ubiegłych latach. W tym roku trafiłem w idealnym momencie na zapisy, bez większego zastanowienia podjąłem decyzję, że czas najwyższy spróbować swoich sił. Był przepięknie! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #tatry #relacja #kasprowy wierch

Gliwicki Bieg po Lotnisku [2017-10-15]

Stara prawda głosi: jeżeli nie mieszkasz w górach, to niezawsze możesz w nich być. Chyba coś w tym jest, dlatego dziś pobiegałem w płaskich zawodach. Dlaczego zdecydowałem się na takie szaleństwo? Zapraszam. Czytaj dalej...

#bieganie #relacja

Złota polska jesień w Szczyrku [2017-10-02]

Wygrana w Beskidy Ultra Trail 10km spowodowała, że do Szczyrku musiałem się wybrać także w niedzielę. Właśnie wtedy, o godzinie 12:00, było rozdanie nagród. Każdą okazję trzeba wykorzystać ;) Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski

Beskidy Ultra Trail 10km - na szybkości [2017-10-01]

Sezon 2017 przyniósł mi już tyle radości, że mógłbym nią obdzielić spokojnie kilka następnych lat. Cały czas ciężko pracuję, aby nie było to jednak konieczne. Na każdym etapie postaram się wyrwać nową dawkę radości. Lubię próbować nowych rzeczy, tak aby mieć różne doświadczenia. Moim kolejnym jest górska dyszka. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski

Szybka analiza przedbiegowa #8 - po setce głowa boli :) [2017-09-24]

Ultrabieganie na rok 2017 zakończone. W sumie całe szczęście, bo już lekko mam chyba dość. Dziś będzie trochę marudzenia, trochę o bardzo wstępnych planach na rok 2018 oraz o moich ostatnich treningach. Czytaj dalej...

Bieg 7 Dolin [2017-09-10]

Festiwal Biegów w Krynicy! Trzeci raz tam zawitałem, zawitam jeszcze wiele razy (mam nadzieję). Tym razem porwałem się z motyką na słońce i poleciałem cały dystans Biegu 7 Dolin, czyli magiczne 100km! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #ultramaraton

Szybka analiza przedbiegowa #7 - setkę poproszę! [2017-09-06]

Dla wielu osób początek września oznacza koniec wakacji i małe podłamanie nerwowe z powodu powrotu do szkoły. Rozumiem to doskonale, ale od trzech lat ten moment roku dla mnie jest bardzo miły i w sumie to nawet trochę na niego czekam. Pomimo kończącego się nieubłaganie lata jestem szczęśliwy, bo znowu jadę na Festiwal Biegowy do Krynicy! Czytaj dalej...

Pierwsze górskie zwycięstwo - Perły Małopolski w Zawoi [2017-08-28]

Sezon nabiera rozpędu. Już za 2 tygodnie będę walczyć na mojej pierwszej setce w życiu. Potrzebuję jej bardzo mocno - to ona da mi ostatnie punkty, które pozwolą mi przystąpić do losowania miejsca na Bieg Ultra Granią Tatr 2019. Setka, setką - chciałem się jeszcze trochę poscigać, bo dawno tego nie robiłem ;) Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #półmaraton #perły małopolski

[Tatry] Tatrzańskie szaleństwo na Granacie i Kasprowym [2017-08-18]

Wszystko co dobre, kiedyś musi się skończyć - taka niestety jest bolesna prawda. Nasz ostatni dzień w Tatrach był kompletnie inny, niż go sobie zaplanowaliśmy. Seria przeróżnych wydarzeń spowodowała, że pierwszy raz wyruszyłem pobiegać na tatrzańskich szlakach. Było grubo ;) Czytaj dalej...

#bieganie #góry #tatry #kasprowy wierch #granaty #orla perć

[Tatry] Krywań za zasłoną [2017-08-17]

Poprzednie posty pokazały, że nastawiliśmy się na Słowację. Podobnie było kolejnego dnia naszego urlopu. Po krótkim odpoczynku dnia poprzedniego, tym razem wybraliśmy się na świętą górę Słowaków - Krywań. Miał być to nasz ostatni dzień u naszych południowych sąsiadów, więc innego wyboru po prostu nie było. Jak się bawiliśmy? Zapraszamy! Czytaj dalej...

#góry #tatry #zagranica #tatry słowackie #słowacja #krywań

Bieg na Slodičovský vrch oraz Magurkę [2017-08-16]

Urlop to u mnie zawsze bardzo intensywny okres, pełny aktywności. Nie umiem usiedzieć na tyłku, nic na to nie poradzę. W sumie to chyba nawet nie chcę tego zmieniać ;) W dniu przerwy od walki w Tatrach wybraliśmy się... pobiegać ;) Czytaj dalej...

#bieganie #góry #zagranica #słowacja

[Tatry] Mroczna Mała Wysoka [2017-08-14]

Nastał najpiękniejszy czas w ciągu roku, czas urlopu! Spędzamy go oczywiście w Tatrach i ich najbliższej okolicy. Mamy w planach kilka wycieczek, a jedna z nich już za nami. Pierwszym zdobytym szczytem jest Mała Wysoka, która ma aż 2429m n.p.m. Było niesamowicie - wiele ciekawych momentów, a o widokach nawet nie trzeba wspominać! Czytaj dalej...

#góry #tatry #tatry słowackie #słowacja #zagranica

[Tatry] Szpiglasowy Wierch od D5S! [2017-08-05]

Okres mojego mini roztrenowania dobiegł końca. Biorę się ostro do roboty... ale od jutra! Dziś wpadłem w Tatry w bardzo zacnym składzie. Razem z Sonią, Mamą oraz Siostrą uderzyliśmy na Szpiglasowy Wierch od strony Doliny Pięciu Stawów, a dalej zeszliśmy do Morskiego Oka. Czytaj dalej...

#góry #tatry #dolina roztoki #dolina 5 stawow

Korona Beskidu Śląskiego #5 - Wielki Stożek i Kiczory [2017-07-30]

Po ostatnim szaleństwie podczas Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich przyszedł czas na krótki okres odpoczynku. Zaplanowałem 2 tygodnie resetu, podczas których nie będzie ani jednej konkretnej jednostki treningowej... no oczywiście poza 2-3 krótkimi rozbieganiami w tempie wysoce konwersacyjnym. Nie przeszkodziło mi to jednak w kolejnym wypadzie w ramach Korony Beskidu Śląskiego. Czytaj dalej...

#góry #korona beskidu śląskiego #beskid śląski

Ultra Trail #DFBG [2017-07-23]

Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich 2017 przechodzi do historii. Spędziliśmy świetną, pełną emocji dobę w Lądku Zdrój. Festiwal ma swój unikalny klimat - na pewno będziemy planować ponowną wizytę w przyszłym roku. A co dokładnie się działo? Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #ultramaraton

Szybka analiza przedbiegowa #6 - ehh ten Trail! [2017-07-20]

Dolnośląski Festiwal Biegów Górskich! Nareszcie zawitam w Londynie... eghem Lądku Zdrój! Kolejne biegowe miejsce na mapie naszego pięknego kraju, które podobno trzeba zobaczyć ;) Jazda! Czytaj dalej...

I Bieg Do Źródeł Wisły [2017-07-09]

Ostatnio lubię biegać, lubię się ścigać sam ze sobą na treningach, lubię się zmęczyć. Przynosi mi to straszną frajdę. opisywany start nie był planowany, ale mój humor podpowiedział mi 'wystartuj'. Tak właśnie zrobiłem i okazało się to strzałem w 10! Bawiłem się doskonale :) Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #półmaraton

[Tatry] Czerwone Wierchy! [2017-06-24]

Jednym z najważniejszych powodów ograniczenia liczby startów biegowych w tym roku było danie sobie szansy odwiedzania gór jak najczęściej. Pomimo, że uwielbiam sportową rywalizację, zdecydowałem, że w tamtym roku straciłem zbyt wiele 'dobrych' weekendów, czyli takich z pogodą w górach. W tym roku czas sobie odbić stracone chwile! Ruszamy z kolejną przygodą :) Czytaj dalej...