Blog

[Tatry] Powrót na Wołowiec [2018-08-13]

Przygotowania do najtrudniejszego startu w tym sezonie mogę uznać za zakończone. Już w najbliższą sobotę zmierzę się z najtrudniejszą trasą w moim życiu, a ostatni spacer po Tatrach potwierdził moje przypuszczenia. Będzie niesamowicie cieżko i nie mam już tutaj najmniejszych wątpliwości. Zapraszam na krótką relację z Trekkingu po jednym z fragmentów trasy Tatra Fest Bieg. Czytaj dalej...

#tatry #wołowiec #rakoń #grześ

Zwiedzanie okolic Magury [2018-08-06]

Pomimo tego, że bardzo często jest nam dane poruszać się po Beskidzie Śląskim, a znaczna część naszych wycieczek ma miejsce w okolicy Klimczoka, Trzech Kopców i Magury, to nadal jest tam kilka ścieżek, które nie są nam znane. Co jakiś czas warto odwiedzić takie właśnie miejsca i odkryć coś nowego. Czytaj dalej...

#beskid śląski #klimczok #trzy kopce

DFBG - Ultra Trail 2018 [2018-07-23]

Pomimo tego, że od zakończenia mojej walki na trasie tegorocznego Ultra Trail w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich minęły dopiero dwa dni, miałem na temat tego biegu już milion różnych przemyśleń i jeszcze więcej z niego wniosków. Postaram się podzielić najważniejszymi z nich, a przy okazji opowiedzieć jak było. Działo się całkiem sporo, a ostatni weekend utwierdził mnie, że DFBG jest moim ulubionym festiwalem. Czytaj dalej...

#relacja #ultramaraton #kotlina klodzka

Bieg na Pilsko [2018-07-08]

Bieg na Pilsko nie był planowany. Pomysł na wystartowanie pojawił się, gdy zrozumiałem, że biegi alpejskie to jest to. Trasa zdecydowanie najtrudniejsza, jeżeli chodzi o wszystkie tego typu starty w moim kalendarzu w tym roku. Obsada biegu zacna! Ciężko sobie wyobrazić lepszą okazję do sprawdzenia się. Czytaj dalej...

#relacja #beskid żywiecki #pilsko

Korona Beskidu Śląskiego #11 - Kozia Góra [2018-06-30]

Ostatnie tygodnie to seria startów na różnych dystansach. Całe szczęście okres wakacji to więcej treningu, a mniej zawodów. Dzięki temu można wrócić do starych spraw i spróbować dokończyć te, które nadal pozostają otwarte. Czytaj dalej...

#korona beskidu śląskiego #beskid śląski #trzy kopce

Sztafeta podczas IX Rybnickiego Półmaratonu Księżycowego [2018-06-27]

Jak już wspomniałem w poprzednim poście, sobota była bardzo ciekawym dniem w mojej biegowej przygodzie. Po średnio udanej walce na Klimczoku, udałem się z kolegami z pracy do Rybnika. Czekała na nas sztafeta 3x7032m w ramach odbywającego się tam półmaratonu. Czytaj dalej...

#półmaraton

Bieg na Klimczok, czyli Otwarte Mistrzostwa Bielska-Białej w Biegach Górskich [2018-06-26]

Ostatnia sobota (23.06) była kolejnym bardzo ciekawym dniem w mojej biegowej przygodzie. Pierwszy raz przyszło mi walczyć jednego dnia na dwóch frontach. Jeszcze ciekawsze jest to, że rano biegałem po górach, a wieczorem pierwszy raz od bardzo dawna startowałem na asfalcie. Zapraszam do krótkiej notatki z pierwszego startu. Czytaj dalej...

#góry #beskid śląski #klimczok

[Tatry] Tatrzańskie Zoo - Kozi Wierch & Szpiglasowy Wierch w męskim gronie [2018-06-21]

Pomimo sporej ilości startów, dużego zmęczenia treningami, ogromu różnych dziwnych zajęć... nie wyobrażam sobie życia bez odwiedzania Tatr przynajmniej raz na kilka miesięcy. Tym razem wypad był bardzo wyjątkowy: pierwszy raz pojechaliśmy w męskim gronie i od razu działy się rzeczy nietypowe ;). Czytaj dalej...

#tatry #orla perć #kozi wierch #dolina roztoki #dolina 5 stawow

Grivel Maraton Babia Góra [2018-06-10]

Pod koniec poprzedniego roku zapowiadałem, że w 2018 będę się skupiać na górskich maratonach ze sporym przewyższeniem. Po wielu miesiącach przygotowań nareszcie mogłem się sprawdzić na bardzo wymagającej trasie po masywie Babiej Góry. Czytaj dalej...

#góry #babia góra #maraton #beskid żywiecki

Szybka analiza przedbiegowa #10 - dlaczego na Babiej może być ciekawie? [2018-06-03]

Już tylko kilka dni dzieli mnie od pierwszego poważnego sprawdzianu w tym roku. Ostatnie tygodnie przepracowałem raczej dość solidnie. Liczę na fajne bieganie, uśmiech na twarzy i zadowalający wynik. A co ma mi w tym pomóc? Zapraszam. Czytaj dalej...

#beskid śląski #klimczok #trzy kopce #rower #beskid mały #druciak

Zakochałem się w Szczawnicy! [2018-05-23]

Przy okazji startu w Beskidzkim Potoku zdecydowaliśmy się na mały urlop w Szczawnicy. Była to moja trzecia wizyta w tamtych okoliach i za każdym razem wracam coraz bardziej zachwycony. Tym razem Szczawnica, Pieniny i cała okolica kompletnie przerosły moje oczekiwania. Czytaj dalej...

#rower #pieniny

Popłynąłem Beskidzkim Potokiem [2018-05-22]

Najważniejsze, najtrudniejsze, najdłuższe starty tego sezonu nadchodzą wielkimi krokami. Moje przygotowania idą na razie według planu. W miniony weekend miałem zaplanowany ostatni sprawdzian przed maratonem po Babiej Górze. Spędziliśmy bajeczne 4dni w Szczawnicy, a ja przy okazji lekko się pościgałem. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid sądecki

Puchar Magurki 2018 #2 - XXII Ogólnopolski górski Bieg Magurki [2018-05-15]

Po sukcesie w pierwszej części Pucharu Magurki miałem niesamowitą ochotę znowu troszkę się pościgać. Na XXII Ogólnopolski górski Bieg Magurki jechałem z uśmiechem na twarzy. Czułem się od samego rana bardzo dobrze, można powiedzieć, że nawet lepiej niż przed pierwszym biegiem. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid mały

Puchar Magurki 2018 #1 - I górski bieg Wilkowice-Magurka [2018-05-12]

Kolejne duże zawody nadchodzą wielkimi krokami. Przygotowania idą mi na razie według planu, ale chciałem się upewnić, że wszystko idzie w dobrą stronę. Postanowiłem troszkę powalczyć w I Pucharze Magurki, czyli dwóch biegach alpejskich na Magurkę Wilkowicką w Beskidzie Małym. Czytaj dalej...

Pętla Skrzyczne -> Malinowska Skała -> Kotarz [2018-05-05]

W tym roku mamy przed sobą jeszcze kilka bardzo ambitnych planów biegowych. Nie uda się ich zrealizować bez odpowiedniego przygotowania. Wolne dni od pracy są idealną okazją do nadrobienia wszelkich zaległości. Trzecia wymagająca wycieczka w tym tygodniu za nami! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #skrzyczne

Korona Beskidu Śląskiego #10 - Kotarz [2018-05-04]

Zdobywanie Korony Beskidu Śląskiego idzie nam powoli, ale do przodu. Korzystając z kolejnego pobytu w Brennej udaliśmy się biegowo na Kotarz. Warunki może nie były idealne, ale i tak bardzo fajnie spędziliśmy czas. Zapraszam! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #korona beskidu śląskiego #beskid śląski

Babia Góra na początek majówki [2018-05-01]

Majówka jest zawsze doskonałą okazją do cudownego, małego, górskiego szaleństwa. Pomimo tego, że na szlakach tłumy, zawsze da się zorganizować wycieczkę tak, aby ich uniknąć... nawet na najbardziej obleganych szczytach. Tak było i tym razem, a mi dzięki temu udało się czwarty raz być na Diablaku. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #babia góra #beskid żywiecki

Rodzinny maraton w Krakowie [2018-04-23]

W Krakowie swój pierwszy maraton przebiegła Sonia, także ja walczyłem tam pierwszy raz z królewskim dystansem. W tym roku kolejne dwie bardzo bliskie mi osoby podjęły wyzwanie: Mama oraz Siostra. Miałem to szczęście, że mogłem Im towarzyszyć przez całą drogę i dokładnie obserwować cały przebieg tej skróconej wersji całego naszego życia. Czytaj dalej...

#bieganie #relacja #maraton

Salamandra Ultra Trail - brak paliwa! [2018-04-15]

Sezon 2018 wchodzi w decydującą fazę. Za mną pierwszy dłuższy start w tym roku: bajeczna Salamandra Ultra Trail na dystansie 50km. Biegi organizowane przez Beskidzka 160 należą do moich ulubionych, o czym mówię/piszę głośno od dawna. Start tam, to dla mnie zawsze gwarancja niesamowitej zabawy, wielu emocji, ale także jakiejś niespodzianki na trasie. Czy tym razem było inaczej? Oczywiście, że nie. Zapraszam na relację z mojej batalii. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #beskidzka 160

Szybka analiza przedbiegowa #9 - nadchodzi SUT! [2018-03-24]

Sezon 2018 powoli nabiera rozpędu. Po okresie ostrego trenowania, sprawdzianów formy i innych przyjemności, czas na dania główne. Na pierwszy ogień, już za 3 tygodnie, przepiękne 50km po Beskidzie Śląskim w ramach Beskidzkiej 160. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski

RMD Winter Run 2018 [2018-03-03]

Po kilku dniach srogich mrozów nareszcie jest nadzieja na ocieplenie. Chociaż słowo 'nareszcie' użyłem chyba z przyzwyczajenia. Jak się tak chwilę zastanowię, to całkiem lubię te mrozy. Ocieplenie oznacza nadchodzącą wielkimi krokami wiosnę. Planuję wtedy być już w jakiejś formie. Z tej okazji trzeba było zrobić kolejny sprawdzian. Nie widziałem lepszej opcji jak ściaganie się ze Szczyrku na Klimczok. Zapraszam :) ! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #klimczok

Nareszcie starczyło też na narty! [2018-02-17]

Wielokrotnie słyszałem żart, że biegacze to biedni ludzie - często biegają z samymi kijkami, bo nie starczyło im na narty. Całkiem niedawno sam zacząłem biegać z tym bardzo fajnym wsparciem. Wczoraj jednak udało mi się coś niemożliwego - nareszcie wystarczyło mi także na narty i trochę pojedziłem! ;) Czytaj dalej...

#góry #beskid śląski #narty

Mroczny Luboń Wielki [2018-02-12]

Zwiedzanie ciekawych zakątków Małopolski w lutym staje się powoli naszą kolejną ciekawą tradycją. Rok temu Poręba Wielka, teraz okolice Rabki Zdrój i wbiegnięcie na Luboń Wielki. Jedna z bardziej specyficznych gór na jakich byłem. Było tam coś dziwnego w powietrzu, idealne miejsce do nakręcenia ciekawego horroru. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid wyspowy

Icebug Winter Trail 2018 [2018-02-11]

Pierwszy górski start w tym roku przeszedł do historii. Na przetarcie wybrałem bajeczne 16.6km w Nowym Targu w ramach Icebug Winter Trail. Wiedziałem, że będę mógł tam pościgać się z wieloma świetnymi biegaczami i tak też było. Zapraszam na relację! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #gorce

Korona Beskidu Śląskiego #9 - Skrzyczne, Kopa Skrzyczeńska biegiem [2018-02-04]

Nadrabiamy zaległości w Beskidzie Śląskim na potęgę! Ostatnio każda wolna chwila kończy się tak samo: wyjazdem w tamte okolice i kilkoma godzinami biegu. To już dziewiąta odsłona naszego projektu, do końca coraz bliżej, ale jeszcze mamy się czym nacieszyć. Tym razem w większym, bo czteroosobowym składzie. Czytaj dalej...