Plany na przyszłość 11 Historia zawodów 86 Blog 118 Tatry 41 / 110 Góry w Polsce 1 Góry na Świecie 2 Sprzęt Statystyki

Blog

Salamandra Ultra Trail - brak paliwa! [2018-04-15]

Sezon 2018 wchodzi w decydującą fazę. Za mną pierwszy dłuższy start w tym roku: bajeczna Salamandra Ultra Trail na dystansie 50km. Biegi organizowane przez Beskidzka 160 należą do moich ulubionych, o czym mówię/piszę głośno od dawna. Start tam, to dla mnie zawsze gwarancja niesamowitej zabawy, wielu emocji, ale także jakiejś niespodzianki na trasie. Czy tym razem było inaczej? Oczywiście, że nie. Zapraszam na relację z mojej batalii. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #beskidzka 160

Szybka analiza przedbiegowa #9 - nadchodzi SUT! [2018-03-24]

Sezon 2018 powoli nabiera rozpędu. Po okresie ostrego trenowania, sprawdzianów formy i innych przyjemności, czas na dania główne. Na pierwszy ogień, już za 3 tygodnie, przepiękne 50km po Beskidzie Śląskim w ramach Beskidzkiej 160. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski

RMD Winter Run 2018 [2018-03-03]

Po kilku dniach srogich mrozów nareszcie jest nadzieja na ocieplenie. Chociaż słowo 'nareszcie' użyłem chyba z przyzwyczajenia. Jak się tak chwilę zastanowię, to całkiem lubię te mrozy. Ocieplenie oznacza nadchodzącą wielkimi krokami wiosnę. Planuję wtedy być już w jakiejś formie. Z tej okazji trzeba było zrobić kolejny sprawdzian. Nie widziałem lepszej opcji jak ściaganie się ze Szczyrku na Klimczok. Zapraszam :) ! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #klimczok

Nareszcie starczyło też na narty! [2018-02-17]

Wielokrotnie słyszałem żart, że biegacze to biedni ludzie - często biegają z samymi kijkami, bo nie starczyło im na narty. Całkiem niedawno sam zacząłem biegać z tym bardzo fajnym wsparciem. Wczoraj jednak udało mi się coś niemożliwego - nareszcie wystarczyło mi także na narty i trochę pojedziłem! ;) Czytaj dalej...

#góry #beskid śląski #narty

Mroczny Luboń Wielki [2018-02-12]

Zwiedzanie ciekawych zakątków Małopolski w lutym staje się powoli naszą kolejną ciekawą tradycją. Rok temu Poręba Wielka, teraz okolice Rabki Zdrój i wbiegnięcie na Luboń Wielki. Jedna z bardziej specyficznych gór na jakich byłem. Było tam coś dziwnego w powietrzu, idealne miejsce do nakręcenia ciekawego horroru. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid wyspowy

Icebug Winter Trail 2018 [2018-02-11]

Pierwszy górski start w tym roku przeszedł do historii. Na przetarcie wybrałem bajeczne 16.6km w Nowym Targu w ramach Icebug Winter Trail. Wiedziałem, że będę mógł tam pościgać się z wieloma świetnymi biegaczami i tak też było. Zapraszam na relację! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #gorce

Korona Beskidu Śląskiego #9 - Skrzyczne, Kopa Skrzyczeńska biegiem [2018-02-04]

Nadrabiamy zaległości w Beskidzie Śląskim na potęgę! Ostatnio każda wolna chwila kończy się tak samo: wyjazdem w tamte okolice i kilkoma godzinami biegu. To już dziewiąta odsłona naszego projektu, do końca coraz bliżej, ale jeszcze mamy się czym nacieszyć. Tym razem w większym, bo czteroosobowym składzie. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #korona beskidu śląskiego #beskid śląski

Korona Beskidu Śląskiego #8 - Równica, ale także Orłowa [2018-01-27]

Ósma odsłona naszej drogi po Koronę Beskidu Śląskiego przyniosła spore zmiany. Równica to pierwszy szczyt, który zdobyliśmy biegowo, w tygodniu, a jakby tego było mało... dorzuciliśmy do niej jeszcze jeden szczyt, który nie wchodzi w skład korony. To może oznaczać tylko jedno: dopiero się rozkręcamy! Czytaj dalej...

[Tatry] Skrajna Turnia przez Liliowe [2018-01-21]

Pomimo tego, że bieganie jest dla mnie mega ciekawe i bardzo fajne, czasami warto także nieco zwolnić i po prostu pójść na spacer. Może nie taki klasyczny, ale zawsze. Drugiego dnia wybraliśmy się trekkingowo na Skrajną Turnię przez przełęcz Liliowe. Przez szczyt nie przechodzi żaden szlak turystyczny, natomiast nieopodal niego biegnie szlak z Kasprowego na Świnicę. Zapraszam na wycieczkę na 2096m n.p.m. Czytaj dalej...

#bieganie #góry

[Tatry] Biegiem na Iwaniacką Przełęcz [2018-01-19]

Przyszedł styczeń, a to może oznaczać tylko jedno - nasz zimowy wypad w Tatry! W tym roku ponownie mamy w planach odrobinę powalczyć w moich ulubionych górach. Właśnie jesteśmy po pierwszej wycieczce, która bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Było niesamowicie! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #tatry

Wycieczka biegowa z NR [2018-01-07]

Początek roku to tradycyjna wycieczka Night Runners. Pierwszy raz brałem w niej udział 2 lata temu. Teraz znowu się udało, chociaż mój udział był tylko połowiczny. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #klimczok #trzy kopce #night runners

XII Śląski Maraton Noworoczny Cyborg [2018-01-02]

Podobnie jak w ubiegłym roku wybraliśmy się w Nowy Rok do Parku Śląskiego. Nie ma dla mnie lepszego wejścia w kolejny mini etap naszego życia, jak miło spędzony sylwester, a później noworoczny maraton w zacnym towarzystwie. Tym razem miałem jednak nieco inny plan co do samego biegu. Czytaj dalej...

#bieganie #relacja #maraton

Korona Beskidu Śląskiego #7 - Magura i Szyndzielnia [2017-12-31]

Rok 2017 powoli dobiega końca. Przed nami zabawa sylwestrowa, ale to dopiero za jakiś czas. Warto wykorzystać jeszcze ostatnie wolne chwile w tym roku i zrobić szybki spacer po górach. Nasz projekt Korona Beskidu Śląskiego ciągle trwa, więc wybraliśmy się na Magurę oraz Szyndzielnię. Czytaj dalej...

#góry #korona beskidu śląskiego #beskid śląski #trzy kopce

Wigilia Wigilii - Góry Sokole [2017-12-23]

Święta to doskonały czas do zrobienia małej wycieczki biegowej. Ilość obowiązków może i jest spora, ale dla chcącego nic trudnego. Dziś z okazji wolnego dnia od pracy wstaliśmy o... 5:30 i polecieliśmy pobiegać po Jurze. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #jura

Zapowiedź 2018 - dawać mi te maratony! [2017-12-12]

Stworzenie wstępnego kalendarza startowego poszło mi o wiele sprawniej rok temu. Teraz dość długo myślałem co chcę pobiec w kolejnym roku. Oczywiście wybrałem tylko najdłuższe starty, a całość będę jeszcze uzupełniał krótszymi startami. Najważniejsze starty są już jednak wybrane. Zaczynajmy. Czytaj dalej...

#bieganie

Biegowe podsumowanie roku 2017! [2017-12-06]

Co to był za rok! Rzeczy, które podziały się w ciągu sezonu 2017 kompletnie mnie zaskoczyły. Jestem bardzo zadowolony z ilości oraz jakości zmian, które udało mi się wprowadzić w życie. Druga część roku to było całkowite szaleństwo. Czas na małe podsumowanie :) - zapraszam! Czytaj dalej...

Górska masakra po raz drugi - Eliminator na zakończenie sezonu! [2017-11-26]

Kolejny sezon biegowy za mną. Na jakieś szersze podsumowanie tego roku jeszcze przyjdzie czas, a teraz skupię na moim ostatnim starcie - Eliminatorze. Warto przypomnieć, że jest to dość nietypowy bieg, który polega na wbieganiu do góry stokiem narciarskim na Wielkiej Czantorii, aż do górnej stacji kolejki. W każdej rundzie 25% najwolniejszych zawodników odpada z dalszej rywalizacji. W tym udało mi się dostać do finału. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #czantoria

Pierońska przeprawa przez Piekło Czantorii [2017-11-19]

Trzeci raz wystartowałem w moim ulubionym biegu. Piekło Czantorii kojarzy mi się z tak wielką ilością rzeczy, że długo zajęłoby mi wypisywanie ich wszystkich. W tym roku chciałem się przygotować jak najlepiej i poprawić czas, ktory 2 lata temu osiągnąłem na dystansie maratonu. Tak, wróciłem na maraton i była to bardzo dobra decyzja. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid śląski #maraton #beskidzka 160 #czantoria

Drugi wschód słońca na Babiej Górze [2017-11-11]

Po powrocie z treningowej pętli Piekła Czantorii nawet nie przeszło mi przez myśl, że zrobiłem robotę i mogę iść się obijać przez 2dni. Nie umiem usiedzieć na miejscu, zwłaszcza, ze alternatyw i tak nie było. Kilka dni temu padł pomysł wyjazdu na Babią Górę z okazji 11go listopada. Plan doszedł do skutku, a na szczyt pojechał wejść z nami Darek. Czytaj dalej...

#góry #babia góra #beskid żywiecki

Piekielny trening na Czantorii [2017-11-10]

Rzecz dla mnie przedziwna - mam wolne z okazji 11go listopada. Zmiana pracy pozwala mi się cieszyć takimi rarytasami. Za tydzień Piekło Czantorii. To chyba mój ulubiony bieg(?!). Przygotowania do niego idą fajnie, czuję się ostatnio rewelacyjnie. Korzystając z dzisiejszego wolnego wpadłem na jedną pętlę - tak żeby sobie przypomnieć o co tam biega. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #czantoria

Korona Beskidu Śląskiego #6 - Malinów i Malinowska Skała [2017-11-04]

Zauważyłem, że jesienią zawsze jest spory problem z pogodą i wszelka aktywność górska jest strasznie utrudniona. No dobra, da się biegać. Trekking jest jednak dość ciężko zorganizować, zwłaszcza, że od co najmniej 2 lat można zaobserwować całotygodniowe gromadzenie się deszczu, który zaczyna spadać z nieba akurat podczas weekendu. Dziś na szczęście nareszcie mieliśmy małe okienko pogodowe + nie byliśmy zajęci. To może oznaczać tylko jedno. Czytaj dalej...

#góry #korona beskidu śląskiego #beskid śląski

Mistrzostwa Night Runners Gliwice na 800m [2017-10-26]

Można powiedzieć, że bieganie to nie tylko bieganie. Pomimo tego, że moje podejście do tego sportu polega głównie na skupianiu się na osiąganych wynikach, to jednak czasami zdarza mi się o tym zapomnieć i chociaż odrobinę świetnie się pobawić w inny sposób. Przykładem mogą być Mistrzostwa Night Runners Gliwice na 800m. Czytaj dalej...

#bieganie #relacja #night runners

X Alpin Sport Tatrzański Bieg Pod Górę [2017-10-22]

Start w Mistrzostwach Polski Skyrunning Vertical KM marzył mi się już w ubiegłych latach. W tym roku trafiłem w idealnym momencie na zapisy, bez większego zastanowienia podjąłem decyzję, że czas najwyższy spróbować swoich sił. Był przepięknie! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #tatry #relacja #kasprowy wierch

Gliwicki Bieg po Lotnisku [2017-10-15]

Stara prawda głosi: jeżeli nie mieszkasz w górach, to niezawsze możesz w nich być. Chyba coś w tym jest, dlatego dziś pobiegałem w płaskich zawodach. Dlaczego zdecydowałem się na takie szaleństwo? Zapraszam. Czytaj dalej...

#bieganie #relacja

Złota polska jesień w Szczyrku [2017-10-02]

Wygrana w Beskidy Ultra Trail 10km spowodowała, że do Szczyrku musiałem się wybrać także w niedzielę. Właśnie wtedy, o godzinie 12:00, było rozdanie nagród. Każdą okazję trzeba wykorzystać ;) Czytaj dalej...