Blog

BiegajZwiedzajZapier... #9 - Góra Zborów [2018-09-22]

Lubię jak sobie coś postanowię. W tym roku wracając z urlopu pomyślałem, że fajnie byłoby zobaczyć teraz jak najwięcej nowych miejsc, a nie tylko biegać po oklepanych trasach. Często wystarczy odjechać kilkanaście minut od miejsca pobytu, by zobaczyć coś nowego i dać sobie szansę, żeby się zachwycić. Czytaj dalej...

#jura #szlak orlich gniazd

Bieg na Jaworzynę - dobitka w Krynicy [2018-09-10]

Dzień po ultra przygodzie z Sonią wstałem w doskonałym nastroju. Już jakiś czas temu powiedziałem sobie, że jeżeli tak będzie, to skuszę się jeszcze na małe szaleństwo i wystartuję w Biegu na Jaworzynę. Czytaj dalej...

#beskid sądecki

Debiut Soni w Ultramaratonie! [2018-09-09]

Różni ludzie poznają się w różnych okolicznościach, każdy ma swoje marzenia i cele, które chce zrealizować. Wiele z nich wymaga poświęceń, ogromnego wysiłku, pracy nad sobą miesiącami, a nawet latami. Dwa dni temu dotarliśmy z Sonią do miejsca, do którego biegliśmy ostatnie kilka lat. Czy było warto? Czytaj dalej...

#góry #relacja #ultramaraton #beskid sądecki

BiegajZwiedzajZapier... #8 - Bargłówka [2018-09-03]

Ponad rok nie napisałem żadnego posta z serii BiegajZwiedzajZapier... Strasznie zaniedbałem to zwiedzanie okolicy, pomimo tego, że często przeglądałem mapę i planowałem różne wypady do okolicznych miejscowości. Po urlopie odzyskałem siły do zwiedzania i mam zamiar nadrobić zaległości. Na pierwszy ogień idzie miejscowość Bargłówka! Czytaj dalej...

Wielka Racza oraz Pilsko, czyli zwiedzamy Beskid Żywiecki [2018-08-30]

Drugi tydzień naszego urlopu rozpoczęliśmy od krótkiej, ale intensywnej wizyty w Beskidzie Żywieckim. Pomimo tego, że mamy tam stosunkowo niedaleko, jakoś ciężko nam tam dotrzeć. Postanowiliśmy nadrobić częściowo zaległości i przebiegliśmy prawie 40km po tamtym terenie. Czytaj dalej...

#beskid żywiecki #pilsko #wielka racza

Korona Bieszczad #2 - Bajeczny Halicz i przereklamowana Tarnica [2018-08-26]

Druga odsłona naszej Korony Bieszczad to zwiedzanie początku Głównego Szlaku Beskidzkiego oraz Tarnicy. To właśnie pierwsza część tej wycieczki przekonała mnie w 100% do piękna tamtych rejonów. Czytaj dalej...

#bieszczady #tarnica #halicz

Korona Bieszczad #1 - Smerek i Połoniny [2018-08-24]

Nasze kolejne wspólne wakacje postanowiliśmy spędzić częściowo w Bieszczadach. Tym samym rozpoczynamy naszą przygodę z Koroną Bieszczad, a przed nami kolejne magiczne 30 szczytów. Na pierwszy rzut idą Połoniny Wetlińska oraz Caryńska, a wraz z nimi szczyt Smerek. Czytaj dalej...

#bieszczady #połoniny

[Tatry] Czerwone Wierchy biegowo [2018-08-21]

Pomimo tego, że od Tatra Fest Biegu minęło zaledwnie kilkadziesiąt godzin nie umiałem usiedzieć w miejscu. Niedzielę spędziłem w spokoju, odpoczywają, ale poniedziałek to był już dzień pod znakiem aktywności. Korzystając z urlopu i dalszego pobytu w Kościelisku pobiegliśmy z Sonią na Czerwone Wierchy. Czytaj dalej...

#tatry

[Tatry] Tatra Fest Bieg! [2018-08-19]

Ukończenie jakiegoś wymagającego biegu w Tatrach było od kilku lat jednym z moich największych marzeń biegowych. Tatra Fest Bieg miał być moją pierwszą szansą na spełnienie tego celu. Dzień po biegu czuję się rewelacyjnie, wierzę, że nie ma rzeczy niemożliwych i zapraszam do krótkiej relacji z mojej najpiękniejszej przygody biegowej. Czytaj dalej...

#tatry #ultramaraton #wołowiec #rakoń #grześ

[Tatry] Powrót na Wołowiec [2018-08-13]

Przygotowania do najtrudniejszego startu w tym sezonie mogę uznać za zakończone. Już w najbliższą sobotę zmierzę się z najtrudniejszą trasą w moim życiu, a ostatni spacer po Tatrach potwierdził moje przypuszczenia. Będzie niesamowicie cieżko i nie mam już tutaj najmniejszych wątpliwości. Zapraszam na krótką relację z Trekkingu po jednym z fragmentów trasy Tatra Fest Bieg. Czytaj dalej...

#tatry #wołowiec #rakoń #grześ

Zwiedzanie okolic Magury [2018-08-06]

Pomimo tego, że bardzo często jest nam dane poruszać się po Beskidzie Śląskim, a znaczna część naszych wycieczek ma miejsce w okolicy Klimczoka, Trzech Kopców i Magury, to nadal jest tam kilka ścieżek, które nie są nam znane. Co jakiś czas warto odwiedzić takie właśnie miejsca i odkryć coś nowego. Czytaj dalej...

#beskid śląski #klimczok #trzy kopce

DFBG - Ultra Trail 2018 [2018-07-23]

Pomimo tego, że od zakończenia mojej walki na trasie tegorocznego Ultra Trail w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Biegów Górskich minęły dopiero dwa dni, miałem na temat tego biegu już milion różnych przemyśleń i jeszcze więcej z niego wniosków. Postaram się podzielić najważniejszymi z nich, a przy okazji opowiedzieć jak było. Działo się całkiem sporo, a ostatni weekend utwierdził mnie, że DFBG jest moim ulubionym festiwalem. Czytaj dalej...

#relacja #ultramaraton #kotlina klodzka

Bieg na Pilsko [2018-07-08]

Bieg na Pilsko nie był planowany. Pomysł na wystartowanie pojawił się, gdy zrozumiałem, że biegi alpejskie to jest to. Trasa zdecydowanie najtrudniejsza, jeżeli chodzi o wszystkie tego typu starty w moim kalendarzu w tym roku. Obsada biegu zacna! Ciężko sobie wyobrazić lepszą okazję do sprawdzenia się. Czytaj dalej...

#relacja #beskid żywiecki #pilsko

Korona Beskidu Śląskiego #11 - Kozia Góra [2018-06-30]

Ostatnie tygodnie to seria startów na różnych dystansach. Całe szczęście okres wakacji to więcej treningu, a mniej zawodów. Dzięki temu można wrócić do starych spraw i spróbować dokończyć te, które nadal pozostają otwarte. Czytaj dalej...

#korona beskidu śląskiego #beskid śląski #trzy kopce

Sztafeta podczas IX Rybnickiego Półmaratonu Księżycowego [2018-06-27]

Jak już wspomniałem w poprzednim poście, sobota była bardzo ciekawym dniem w mojej biegowej przygodzie. Po średnio udanej walce na Klimczoku, udałem się z kolegami z pracy do Rybnika. Czekała na nas sztafeta 3x7032m w ramach odbywającego się tam półmaratonu. Czytaj dalej...

#półmaraton

Bieg na Klimczok, czyli Otwarte Mistrzostwa Bielska-Białej w Biegach Górskich [2018-06-26]

Ostatnia sobota (23.06) była kolejnym bardzo ciekawym dniem w mojej biegowej przygodzie. Pierwszy raz przyszło mi walczyć jednego dnia na dwóch frontach. Jeszcze ciekawsze jest to, że rano biegałem po górach, a wieczorem pierwszy raz od bardzo dawna startowałem na asfalcie. Zapraszam do krótkiej notatki z pierwszego startu. Czytaj dalej...

#góry #beskid śląski #klimczok

[Tatry] Tatrzańskie Zoo - Kozi Wierch & Szpiglasowy Wierch w męskim gronie [2018-06-21]

Pomimo sporej ilości startów, dużego zmęczenia treningami, ogromu różnych dziwnych zajęć... nie wyobrażam sobie życia bez odwiedzania Tatr przynajmniej raz na kilka miesięcy. Tym razem wypad był bardzo wyjątkowy: pierwszy raz pojechaliśmy w męskim gronie i od razu działy się rzeczy nietypowe ;). Czytaj dalej...

#tatry #orla perć #kozi wierch #dolina roztoki #dolina 5 stawow

Grivel Maraton Babia Góra [2018-06-10]

Pod koniec poprzedniego roku zapowiadałem, że w 2018 będę się skupiać na górskich maratonach ze sporym przewyższeniem. Po wielu miesiącach przygotowań nareszcie mogłem się sprawdzić na bardzo wymagającej trasie po masywie Babiej Góry. Czytaj dalej...

#góry #babia góra #maraton #beskid żywiecki

Szybka analiza przedbiegowa #10 - dlaczego na Babiej może być ciekawie? [2018-06-03]

Już tylko kilka dni dzieli mnie od pierwszego poważnego sprawdzianu w tym roku. Ostatnie tygodnie przepracowałem raczej dość solidnie. Liczę na fajne bieganie, uśmiech na twarzy i zadowalający wynik. A co ma mi w tym pomóc? Zapraszam. Czytaj dalej...

#beskid śląski #klimczok #trzy kopce #rower #beskid mały #druciak

Zakochałem się w Szczawnicy! [2018-05-23]

Przy okazji startu w Beskidzkim Potoku zdecydowaliśmy się na mały urlop w Szczawnicy. Była to moja trzecia wizyta w tamtych okoliach i za każdym razem wracam coraz bardziej zachwycony. Tym razem Szczawnica, Pieniny i cała okolica kompletnie przerosły moje oczekiwania. Czytaj dalej...

#rower #pieniny

Popłynąłem Beskidzkim Potokiem [2018-05-22]

Najważniejsze, najtrudniejsze, najdłuższe starty tego sezonu nadchodzą wielkimi krokami. Moje przygotowania idą na razie według planu. W miniony weekend miałem zaplanowany ostatni sprawdzian przed maratonem po Babiej Górze. Spędziliśmy bajeczne 4dni w Szczawnicy, a ja przy okazji lekko się pościgałem. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid sądecki

Puchar Magurki 2018 #2 - XXII Ogólnopolski górski Bieg Magurki [2018-05-15]

Po sukcesie w pierwszej części Pucharu Magurki miałem niesamowitą ochotę znowu troszkę się pościgać. Na XXII Ogólnopolski górski Bieg Magurki jechałem z uśmiechem na twarzy. Czułem się od samego rana bardzo dobrze, można powiedzieć, że nawet lepiej niż przed pierwszym biegiem. Czytaj dalej...

#bieganie #góry #relacja #beskid mały

Puchar Magurki 2018 #1 - I górski bieg Wilkowice-Magurka [2018-05-12]

Kolejne duże zawody nadchodzą wielkimi krokami. Przygotowania idą mi na razie według planu, ale chciałem się upewnić, że wszystko idzie w dobrą stronę. Postanowiłem troszkę powalczyć w I Pucharze Magurki, czyli dwóch biegach alpejskich na Magurkę Wilkowicką w Beskidzie Małym. Czytaj dalej...

Pętla Skrzyczne -> Malinowska Skała -> Kotarz [2018-05-05]

W tym roku mamy przed sobą jeszcze kilka bardzo ambitnych planów biegowych. Nie uda się ich zrealizować bez odpowiedniego przygotowania. Wolne dni od pracy są idealną okazją do nadrobienia wszelkich zaległości. Trzecia wymagająca wycieczka w tym tygodniu za nami! Czytaj dalej...

#bieganie #góry #beskid śląski #skrzyczne

Korona Beskidu Śląskiego #10 - Kotarz [2018-05-04]

Zdobywanie Korony Beskidu Śląskiego idzie nam powoli, ale do przodu. Korzystając z kolejnego pobytu w Brennej udaliśmy się biegowo na Kotarz. Warunki może nie były idealne, ale i tak bardzo fajnie spędziliśmy czas. Zapraszam! Czytaj dalej...